aKuMuSaFirLaLu

Ahad, 18 Oktober 2009

Cerita dari johor bahru...

asslamualaikum...

berkira2 mau bercakap atau tidak..akhirnye aku menaip lagi..mgkin kple masih lagi terlalu serabut..membuatkan aku rse lega andai dapat meluahkan sesuatu..mgkin sebab aku rse sedih kot mlm ni..

baru balik dari jb trus ke umah pkcik aku..rse malas nak balik maktab..esok pgi2 la aku balik..balik jb asalnye nak cuti lame merehatkan diri merehatkan kepala..jumaat pgi2 aku dh balik sna..dgn mcm2 dugaan spnjang hari tu..cukup menguji kesabaran aku..bygkan klua maktab seawal 7 pg tp akhirnya smpi jb kol3..memang rase nak mengamuk je spnjg perjalanan..akhirny masuk kete trus ngadu kat ibu..sori la ibu..geram sgt dh..mcm nak nangis dh aku cte n menyumpah..nsib ibu trus bw g ofis ibu ade mjlis hri rya n aku sebat makan sepuasny..mcm ade jin dlm bdn mkn tak ingat..

asalny plan nak balik ke bangi semula selasa or rabu..tp tbe2 dpt tau ade klas isnin ni wlupun dalam study week..terpakse la membatalkan hasrat utk trus melingkar di umah n pulang ke bangi hari ni..sb jumaat hari tu aku dh ponteng klas..rse tak patut lak klu aku tak dtg lagi..hri sabtu aku g ke btu pahat rmi2 ngn member2 coz ade kenduri mmber aku kawin..tahniah ummu n hisyam..moga berbahagia dunia dan akhirat..alhamdulillah..seronok rse hati tgk kwn2 sorg demi sorg melangkah ke alam perkahwinan..good luck friends...

n ahad dgn beratnye aku megemas brg2 n bersedia utk pulang..hati rse tak aman je..ntah la..mmpi pn byk mmpi bukan2 akhir2 ni..balik umah kali ni takde ape yg menarik..kosong je rse..

on the way aku balik ke cni, tbe2 someone bgtau aku..ibu bgtau dia, qema balik kali ni jdi pendiam...aku baca je trus tersentak..sebak..ya Allah..ape aku dh buat..rse mcm nak balik jb semula...sori ibu..qema mntak maaf byk2..bru aku sedar aku tak bersembang pnjang ngn ibu mcm sllu menceritakan ape2 jugak cte n saling bertukar crita..berceloteh, bergurau, mendengki adik2...baru aku sedar sume tu..mood aku mcm ilang utk wat semua tu..sdgkan tu la aku seperti selalu..tp aku jadi sebalikny..lebih selesa berdiam diri sambil kepala menerawang ntah ke mane..

Ya Allah..hrp ibu tak kecik hati..harap ayah tak terasa hati..ntah ape la nak jadi ngn aku ni..harap sume akan berakhir dgn segera..rse tak selesa tak menjadi diri aku..moga aku dpt merungkai semuanya secepat mgkin..n menjalani hidup sprti selalu dgn kehidupan yg lebih baik..doakan aku kwn2..wish me luck..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mmmm...

cyba_qema berkata...

juz mmmm?
come on no name..
i know u...
jgn malu2 utk berkata2..