aKuMuSaFirLaLu

Isnin, 3 Oktober 2011

Mom to be..part III

Salam...

Ujian dan cabaran takkan lari dari hidup kita tika menjalani kehidupan sehari2..Jika kita kuat kita pasti yakin padaNya dan masih mampu tersenyum..jika kita lemah, pasti kita akan menyalahkanNya dan jatuh tersungkur...

Dan aku..terasa begitu diuji namu masih cuba sedaya upaya bertenang dan tersenyum tika menghadapinya..tipu andai kata aku tidak mengeluh, tetapi aku prlu segera kembali ke landasan dan trus positif dlm menghadapinya..

Menempuhi bulan terakhir nyata lebih sukar wat aku..7bulan aku menghadapi alahan yg berpanjangan (bulan pertama ok n stabil), aku fikir bulan terakhir pasti aku dpt mnempuhiny dgn lebih kuat sb alahan aku smakin berkurangan n aku mula boleh makan lebih sedikit dari sebelumnya..

tapi ternyata Allah masih mahu menguji kesabaran dan kekuatan hambaNya yg kerdil ini..mcm2 dugaan yg dtg terutama dari segi fizikal (kesakitan bdn yg teramat n sukar d bendung)..kdg2 da rse mcm ptus asa n begitu mengeluh..tpi aku sedar ini ujian Allah..Allah memberi perhatian kepada aku n mahu aku tahu inilah ujian drpdNya..aku segera kembali kepadaNya..cume mmg tak dinafikan, kita sbagai manusia mmg sukar utk mengelak dari mengeluh..walau hanya sekadar ingin melepaskan sedikit tekanan..

kmudian diuji pula dgn keje2 yg tak putus2 kat sekolah..fuhhh..ikutkan hati n badan mmg tak ingin dh aku mengadap..masuk kelas pn aku da tak nak..bukan nk menolak tanggungjawab tpi rasa mcm betul2 da tak larat...tpi klu aku dok umh pn aku keletihan..tak wat pape..kurg bergerak..pn same jgk..kesimpulanny mmg aku kne bersabar n hadapi jela sume ni smpi aku cuti nt..

Hmm..tdi aku mntk kerani borg cuti..kne mrh ckit sb da d kira lmbt isi..tpi aku lom bersalin ok lgi kot rse..isi awl2 pn cam same je..prosedurny kne tggu bersalin gk..pstu time tgh ckp ngn krani, Gb aku siap nyampuk2 skli..tak nak bgi aku cuti awalla, tak nk bgi aku cuti 3bulan..bukan tu mmg hak sndri ke..rsau sgt aku cuti ngn keje2 terbengkalai..so aku snyap je tdi..insyaAllah keje aku setel sume sebelum aku cuti..

pastu ade 2meeting kt skola pas abis skola td pastu aku berkejar lak g klinik..sabtu hri tu klinik kesihatan call tny nape aku tak dtg check up..aku jwb je tak sempat..sbnrny time tu gb aku tak bgi kua awal n kne attend meeting dlu,,pstu da agk lewat n ujan lebat lak..so aku ignore jela check up tu..aku tak risau sgt sb aku pn wat check up kat puteri..so ade back up..

time kat klinik tu nurse yg cek aku tu ckp "Awak dh 35mggu ea..klu nak beranak da bleh branak.."..haha..mmg aku gelak jela..klu la bleh cmtu kan..mmg aku pilih mggu ni sb husband balik n aku mmg rse tak larat dh..tpi mcm2 gak la nasihat n pnduan yg aku dpt tdi..jumaat ni kne g puteri lak..mau g ke tak..nt aku pk..haihh..

ok..smpi jmpa lgi d partIV..wassalam

Tiada ulasan: