aKuMuSaFirLaLu

Selasa, 4 Oktober 2011

Mom to be..part IV

Salam...

Hari yg agak kecoh di sekolah d sebabkan aku...

Mlm td smalaman aku takleh tdo..dek krna pinggang smpi kaki kanan aku yg berdenyut2 bisa..hanya baring mnunggu subuh..tmbh mlm td guruh berdentam dentum kuat n ujan begitu lebat..ble bgn kaki aku mcm takleh nk gerak..bisa betul..tpi aku gagahkan gak n smpi ke sekolah..

Smpai skolah ujan masih lom berhenti tpi da tak selebat awl pgi..kaki aku makin mencucuk2 bisa..aku ngadu pd kak intan (dia sllu lepak sblh aku dlm bilik guru).."sakit betulla kak kaki kanan ni..smpi mlm td takleh tdo.."..aduan aku d dgr kak mimi..trus menyelit.."eh, agkny ko ni da nak beranak ni cyba.."..aku sengih je tak ckp pape..dlm hti.."bia betul.."..aku cume menjawab segala persoalan yg di ajukan.."sakit cmne..".."sakit kat mna..".."sejak bila.."..

cgu2 skola aku mmg tersgt perihatin..jdiny walaupun aku snyap n tak byk ckp kat skola, tpi cte aku sengal2 kaki mmg sekelip mata tersebar 1 skolah..ntah ble dorg bercerita..mgkin mse aku msuk klas kol830-930..smua yg selisih ngn aku tny keadaan aku..termasuk kerani n ppm..takde yg terkecuali..hehe..aku nk tergelak pn ade..tpi aku jawab je soalan2 dorg ngn tenang..aku byk tersengih je..

pstu rehat cam biase..mkn..tpi kol10 aku muntah balik..hri ni prut aku mmg tak sedap..dari smalam lgi..mmg loya je tekak..aku msuk bilik gru je..sume mata trtumpu kat aku..ngn langkahan aku yg agk berdengkot n senget sebelah.."cyba, ko ok tak?.."..tny bbrpa cgu..aku senyum je..sbb aku ade klas n kne msuk klas.."g klinik la cyba..g cek.."..aku sengih je lgi..ntah npe aku cam tenang je..cume mmg rse bisa btul sblh bdn aku smpi ke hjung kaki..

last2 agkny sume geram ngn aku yg tau sengih je kot..sorg g trus msuk klas yg ptut aku masuk..n sorg bw aku g klinik..adehhh..nk tak nk g jela..smpi klinik, dktr ckp kepala bby da kat bwh..dia da menekan tulang sbb tu sendi aku rse sakit n smpi ke kaki..klu ikut tempoh mmg da bleh bersalin..aku angguk2 je..dktr ckp, klu sakit lgi n tnda2 da jdi, baik g puteri trus..aku angguk2 lgi..dpt la vitamin b utk melegakan sakit sendi..n aku dpt gk mc utk esok..

smpi skola aku jmpa gb..trus mntk tndatgn utk borg cuti..bimbang incase jdi pape tak setel lak borg tu nt..gb cme tny "ape cte..awak sbnrny da bpe bulan.."..mgkin gb tak bpe prasan aku da sarat dh sbnrny sb saiz prut yg kecik n still pki bju krung..aku jawab.."nk msuk 36mggu dh"..terdiam seketika..gamam brgkali aku da nk bersalin rupeny..hehe

nek blik guru lgi la mcm2 persoalan aku kne jawab..mcm2 cerita..mcm2 nasihat..mcm2 tips..hehe.."akak dulu.....".."akak dulu......".."akak dulu....."...msing2 mnceritakan pengalaman masing2..hehe..ko da beli sume brg lom..brg baby, brg ko...da packing siap2 lom?..ltak dlm kete siap2..snang klu jd pape..bku pink letak mne...n mcm2 lgi, tips, nasihat, cerita..mmg tak terluah sume kat cni..haih..mmg mcm2..aku angguk2..mmg byk mngagguk..sskli aku jawab ble d ajukan soalan..

aku mmg lbh snang diam..mgkin cube mndptkan n mngingat sbrapa byk info dri cgu2..juga sbnrny aku berdebar..sbnrny mcm2 dlm kepala aku..tmbh suami jauh n sukar nk dihubungi..aku msih berharap suami akan ade d sisi aku saat aku btul2 nk bersalin nt..juga aku sempat setelkn keje2 aku..tpi cube berlagak tenang..tpi dlm kepala ni mmg tersgt mcm2 ade..doa je byk2 dlm hati..ank pertama..mmg takde pngalaman..tpi moga semuanya dipermudahkan..

n skrg aku mnanti suami aku online..biase da ade..mgkin line tak elok..sb mlm td pn agk ptus2..smlm dia mnunggu aku..hri ni aku yg ternanti2..moga andainy jdi ape2, aku dpt smpikan msj ngn segera pd suami aku..moga dipermudahkan segala urusan..amin...doakan aku ea..

wassalam..

2 ulasan:

ainko berkata...

semoga dipermudahkan urusan ye puan cyba!

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)