aKuMuSaFirLaLu

Khamis, 4 Ogos 2011

Warning Letter

Salam..

Alhamdulillah dapat berpuasa dgn jayanya pd hri ni walaupun pgi tdi muntah sebaldi..

G skolah cam biasa tpi agak luar biasanya hri ni aku dpt warning letter n d panggil gb sb kes aku cuti kelmarin n psl mc2 aku sblm ni dipertikaikan smula..aku pn tak tau nak ckp ape..aku just snyap je..biala gb nak marah pn..sblm2 ni aku mc pn tak pernah..CRK pn aku tak amik..prgnant ni la bru aku ade mc..tu pn bru 3kli..bln 5 sehari, bln 6 sehari, bln 7 2hri..

aku cume cakap kat gb, sakit ni bukan kita mntak..yg kelmarin pn aku tak amik mc walaupn nak d beri sb aku ckp aku amik cuti jela..ntah la..aku trus cam takde mood..bkn 24jam org nmpk kita..bkn 24jam org tau keadaan kita..aku masih alah lagi smpi skrg pn bukan gb aku tau..sblm g skolah aku sllu muntah2 pgi2 pn bkn gb aku tau..

Klu nak cakap aku melayan alah aku ni, mmg byk hari dh la aku tak skolah..keje amk mc je..lgi satu skolah n umah aku bukannya dekat..kene gak pk..d buatny tbe2 jdi pape tgh jln sb aku pakse gak bdn drive g skolah, sape yg susah..aku jugak..

Ntahla..aku pn tak tau nak cakap ape..aku rse aku dah ckup berusaha dh menangani alah aku ni..tpi ngn masih tak bpe nak selera makan n berat masih turun tak naik2 walaupn dh nak msuk 7bulan..sumeny membimbangkan aku..tpi takde pn org yg faham..yg tau menyalahkan aku n ckp aku layankan, aku tak kuat..ckp mmg mudah..tpi yg laluinya aku..

Hmm..tpi walau ape pn aku tetap akan trus kuatkan smangat..yg pasti ada ALLAH yg sntiasa bersama aku..aku yakin..juga bby yg sntse aku bw ke mne2 ni..biarlah ape org nak kata..mne bleh nak bandingkan org len..len org len yg dirasainy..biarlah..Allah yg lebih mengetahui..

Cuma aku rase sedih je..ntah cmne nak hiburkan hati..rse keseorangan..bce quran bergenang air mata..makin byk bce makin mengalir..Ya Allah berilah hambaMu kekuatan utk menghadapi segala ujian dan cubaanMu..Moga bulan ramadhan yg penuh dengan limpahan nikmat, keberkatan dan maghfirah ini dpt menenangkan dan menggembirakan hati hambaMU...amin..

Hasbiallah wa nikmal wakil fanikmal maula wa nikmannasir...

wassalam..

2 ulasan:

mus@akim berkata...

hmm.. sabarlah ea syg.. insyaAllah besar pahala menanti qema.. mungkin ni ujian utk qema dan abg.. semoha yang terbaik untuk qema.. moga Alah lindungi qema dan bayi dalam kandungan qema.. abg cuma mampu doa dari jauh.. insyaAllah..

cyba_qema berkata...

thanks abg..
mmg sabar jela yg bleh..ape lgi yg qema bleh wat..tmbh2 bulan pose ni kan..yg penting moga bby sntse ok..kita same2 la trus doa..insyaAllah..