aKuMuSaFirLaLu

Jumaat, 12 Ogos 2011

CakapCakapRamadhan

Assalamualaikum n salam ramadhan..

Alhadulillah dah masuk malam yg ke 13ramadhan mlm ni..bermakna hampir separuh Ramadhan berlalu..sudah semakin hampir ke 1/3 yg terakhir..semoga terus dilimpahi dengan keberkatan drpd Allah SWT..

syukur aku masih gagah utk trus berpuasa dikala tgh sarat ni..walaupun daki tangga kat skolah tu dh smpi mnggil2 lutut..tpi aku doa agar Allah terus memberi aku pluang sama2 menyempurnakan ibadah puasa tahun ni..insyaAllah..aminnn..

sebenarny bulan pose kali ni aku agak sibuk menyediakan beberapa aktiviti yg dirancang mase meeting utk dijalankan sepanjang Ramadhan di sekolah..Antaranya;
-Tadarus al-Quran (setiap hari sepanjang Ramadhan)
-Kuiz (sepanjang mggu ke3 dan 4 ramadhan)
-Prtandingan tulisan jawi cantik dan khat (mggu ke 3 ramadhan)
-Buletin edisi khas Ramadhan (4siri)
-Bestari Solat
-Majlis Khatam al-Quran (26Ramadhan @ last day skolah sblum raya)

Terasa letih jugak nak menyediakan bahan2 yg diperlukan..tpi aku ni jenis tak bape pandai nak mntak tlg kat org lain..jadiny aku usaha utk siapkan sendri..pastu mereka yg berkenaan akan tlg aku utk laksanakan..terima kasih kepada mereka yg membantu..

emm, sbnarny utk tadarus ade kelainan utk tahun ni..thun lepas aku tgk kelam kabut..cgu 5prg nak kne pantau 1skolah pny tadarus..so thun ni aku mencadangkan libatkan sume guru2..budak2 aku bagikan dlm kump kecil n dipimpin oleh sorg cgu, baca ikut juz yg aku tetapkan..n macam2 feedback yg aku dgr di awl Ramadhan hari tu..ade yg menyokong, tpi lagi ramai yang tak menyokong..ble dh berjalan, ade yg jdi seronok, ade jgak yg masih merungut, n ade jugak yg tak jalankan..

ade aku terdgr "npe bkn mcm thn2 lepas je, cgu2 agama je yg uruskan time waktu rehat budak kat surau.."..pstu ade suara len pulak jawab.."takpe, aku suke..cgu len pn terlibat sama..klu tak, tak terlibat pape"..aku cume tersenyum dlm hati..takpela..tahun pertama try wat..msih byk kekuranganny..insyaAllah kelemahan2 yg ada akan dibaiki pd tahun2 akan datang,,moga cgu2 ni dpt jlnkanny dengan hati yg terbuka dan ikhlas..apepun terima kasih kepada cgu2 yg membantu..

n sabtu ahad ni aku kne siapkan buletin utk mmgu dpan n klu sempat utk mggu last skli..pstu kne sediakan beberapa set soalan kuiz tahap 1 n 2 utk 2mggu n ayat2 utk pertandingan jawi n khat dari thun 1-6..moga2 smpat sbb aku kne gak wat borang pemarkahan kssr thn1 sb selasa dpn sape ntah dtg nak cek n nak kne present..matila..borg yg aku nk kne cipta sndri pn aku belom tau cmne bentuk rupenya..tak dtg lagi idea..

marilah terus kereja kereja n kereja..tpi kne balance gak..sayang klu ramadhan ni tak dimanfaatkan dgn prkara2 yg mendatangkan pahala yg berlipat kali ganda..moga Allah memberikan ku kekuatan dan kesihatan yg baik..amin..

Tiada ulasan: