aKuMuSaFirLaLu

Khamis, 18 Ogos 2011

Nazir oh Nazir..

Assalamualaikum..

Finally..tetamu yg ditunggu2 dgn suku jiwa guru2 berkunjung tiba di skolah aku hri ni..JEMAAH NAZIR..

Aku yg smpi agk awal pgi tdi dlm kol7 da nmpk ade tetamu yg tak dikenali..mesti nazir ni..detik hati aku..kete cgu2 pn da agk byk di lot parking..gb n gpk2 pn awal smpi hri ni..kebanyakan cgu2 mmakai baju batik bertemakan warna koko..itu yg disuruh oleh gb..setiap hri sjak bbrapa hri lalu ade warna tema hingga nazir dtg..sabo jela..tpi aku?hri ni aku blasah je pkai batik itam..siap ade yg mnegur..mne bju tema cyba?..jwb aku ringkas, bju ilang cari tak jumpa..

msuk bangunan skola nmpak monumen kjayaan skolah da siap..wahhh..smlm takde lagi..jln lgi, pnuh bergantung banner n bndera dlm bngunan skolah..aku tergelak sndiri..rupe2ny smpi ke10 mlm ade gpk n guru2 bru balik mnyiapkan sume ni..isk3..dasyat betul penangan nazir..sume kerana SBT..kerana duit sume ni..ade cgu2 yg mengomen..

aku tak tau nazir yg dtg bape rmi..pengiringnya bape ramai..tpi yg aku perasan ade dlm 6 7 org..bdk2 sume jdi baik hri ni..sb gb da sound kelas ke kelas..cgu2 pn berhati2 masuk ke klas..bwa lesson note yg da lengkap n abm penuh tgn..hehe..rmi jugak cgu2 yg d observe secara rawak..awal smpi abis lak tu dia tgk..nsib aku tak kene walaupun klas aku pnuh hri ni dri 7.30-1.30..

12.55..lagu barisan kita berkumandang menunjukkan sume bdk kne bratur d luar klas bersiap sedia utk balik..skolah aku mmg cmtu..gb nak bdk lbih teratur waktu balik..tpat pkul 1 loceng bunyi, bru sume bergerak pulang mengikut giliran..tpi satu perkara yg aku kagum n wat aku gelak..gru2 bertugas da terpacak kat dataran bawah di bwh panas mthari n d gate2..pgi2 tdi pn mcm tu..hehe..pnuh dgn lakonan hri ni..2thun ni tak prnah lgi aku nmpk gru bertugas begitu komited dgn tugas mereka..

1.30..lpas abis klas tmbhn aku, mendapat pesanan dri gb, cgu2 jgn balik dlu..tkut nazir nak wat mesyuarat pnutup ngn cgu2..so masing2 melepak relax dduk dlm bilik guru menceritakan pengalaman masing2 hri2..aku cume memasang telinga sambil membaca paper..khamis mmg hri yg aku tak smpat dduk..

tpi satu cerita yg wat aku tergelak..ade cgu yg cte..sorg drpd pelawat trsebut tny pd sorg murid..bila bnda ni ada?..murid tu jawab'"ntah..hri ni bru ada..smlm takde lgi..mlm tdi kot cgu2 ni wat.."..haha..sgguh jujur n telus anak2 murid SKTR2..ade jgk prkara2 len yg d tny pd guru2 n staff..kne OT gb trun pdg tak?ade raikan guru2 tak?n soalan2 yg sewaktu dgnnya..apelah daya..knela jawab dgn jawapan ada....sume jwpn yg kua hri ni mesti positif..haih..

tpi yg pasti mesti sume da rse lega..boleh raya dgn tenang..tiada lgi ura2 nazir cancel dtg tgguh lpas rya..takdela stiap hri kdgrn lgi, nazir datang hri ni?..ble la nazir nak dtg?..cmne klu kne observe?..bertugas2..n mcm2 la pertanyaan n keluhan yg kluar...

hri ni mgkin bru ckit cerita yg kluar..esok mgkin lebih mcm2 terutama drpd pentadbiran..hasil2 observe, komen2 n sbgainya..mesti lebih byk cerita..mesti lebih byk lakonan di sebalik kisah hri ini..tggu saja esok..

wallahua'lam..selamat berpuasa utk hari ke 19..

1 ulasan:

Ibnu Ahmad berkata...

hehe.. sure havoc sekolah.. bestnyaaaa nazir dtg sekolah..