aKuMuSaFirLaLu

Jumaat, 1 Oktober 2010

Semakin Dekat tapi Semakin Jauh..1

salam...

lame rasenye tak mengarang kat cini..spti biasa kesibukan aku membataskan aku utk mengadap lptop smbil berblogging..beberapa hari ni aku mellui bbrpa peristiwa yg bermacam bagai..peristiwa2 yg membuatkn title post aku ni berkait rapat ngn sume tu..tp cume ada bbrapa yg ingin dikongsikan..sekadar renungan dan bleh mnyuarakan pendapat..


Khamis..30sep2010..Temuduga SPP..PKG tasek utara..

menempuhi hari yg penuh dugaan utk menghadapi keesokanny..interview..tp alhamdulillah aku mampu bg motivasi pd diri aku dismping pertolongan Allah yg pasti..thanks jgk kat kawan2 seintervw yg mmbrikn sokongan n berkongsi tips..aku dtg seawal jam9..tp diinterview selewat jam1..org terakhir..sptutnya terakhir tp ade sorg t'tggl gmbr jdiny dia jd org terakhir..bile jadi org terakhir maka aku pn jadi org yg paling bosan n penat mnunggu..org yg kluar dr blik tmuduga ramai gk yg aku intrvw dorg balik..memrhati org mundar mandir ngn pnuh kerisauan..pgang nota2 smbil menghafal..aku??tak bw pn nota..kec kertas kecil yg bertulis FPK n FPI..pergi meja ke meja tgk ape yg dorg bce, tny soalan2 yg biasa n dh ketahui jwpnny..sekadar mencari topik utk berbual n menghilangkan kebosanan..

menghapiri jam1, lengang..tggl aku..mse ni la bru ade rse debaran..tp trus mmbaca surah al insyirah berulang kali..tips yg aku br dpt bbrp jam sblmny dari kenalan yg bru aku sapa..nma dia pn aku tak tau..thanks..rse mmg berguna..pkul1, aku melangkah masuk..senyum...senyum jela..bg salam..Datuk Hjh Rahimah...sedikit berdebar n bila dpersilakan duduk aku rse lapang..hilang debaran...

byk gak soalan yg diajukan..alhamdulillah sume soalan dpt dijawab..jd seronok aku bercakap..dh jadi mcm bersembang..syukur sgt2 dipermudahkan..wlupn dgn persediaan yg tak seberapa..thank you Allah..


Jamuan Hari raya ofis ibu @kebun teh

abis intervw dlm pkul1.30 trus ke ofis lama ibu..ibu suruh g..aku g sb nak makan kambing golek..tp kempunan..bru abis mse aku smpi..jdiny trus ilang selera n jamah ape yg ade wat alas perut..elok abis makan, ckgu khairul call..

"cyba, free tak sekarang?..dtg rjcc..ade mesy squash jhor..org squash msia dtg.."
"ha??..emm,ok..jp lg sy smpi.."

tak smpt berfikir n trus mengiakan..lgipn tgh takde ape..dtg jela..Datuk ape nama dia lupa aku..abs meeting diajak ke kulai melawat ayah sufian (player squash) yg sakit cancer tiroid..moga terus diberikan kekuatan dan semangat yg kuat..syafakallah..

trus pulang ke rumah..7.30 smpi..penat jgk tp bersyukur Allah merancang perjalanan yg baik utk aku hri ni di saat kepala aku yg tgh kusut..skurang2nya aku tak terlalu memikirkanny..alhamdulillah...

Tiada ulasan: