aKuMuSaFirLaLu

Khamis, 5 Ogos 2010

Makanan jiwa...

ada sesuatu yang ingin aku kongsikan..walau sebaris moga ia menjadi satu peringatan utk kita pd hari ini dan akan dtg....

Seperti kebiasaan aku tidak ketinggalan mendengar mendengar tafsir Quran yang disampaikan Us. Zahazan setiap 6.30-6.45pagi di radio ikim dlm perjlann ke skolah..

sekeras mana pn, sedegil mana pn, senakal mana pn, sejahat mana pn aku, aku tetap berusaha utk menjadi yang lebih baik..usaha kecil aku mendisiplinkan diri dgn memastikan diri mendengar tafsiran ustaz setiap pg..

wlupn lepas tu aku tukar ke siaran lain mendgr celoteh pgi hot pula slama 15mnit sblm smpi ke skolah pd jam7..tp sekurang2nya aku cube utk mendapatkan sesuatu santapan rohani yang baru utk diri aku setiap pagi setiap hari...

pagi td, us zahazan ade menyebut "manusia ni lupa sebenarnya dia ada roh yang memerlukan makanan..roh dlm diri perlu diberi makan..."..aku terdiam seketika..walaupn aku tahu perkara tu, tp aku semakin lalai dan lupa tentangnya..

manusia mmg pelupa n cepat lupa..sb tu manusia sntiasa memerlukan peringatan dan teguran dari org lain..dan saling ingat mengingati..tersentak aku betapa aku semakin lalai memberi santapan kepada rohani aku yang semakin lemah...

semoga Allah memberi aku kekuatan dan petunjuk utk terus menjadi ke arah yang lebih baik..semoga Ramadhan pada kali ini hadir dan memberi satu kenikmatan dan keberkatan kepada aku..berusaha menjadikan Nur Ramadhan kembali hidup dalam diri aku pada tahun ini..amin...

semua manusia mempunyai haluan hidup masing2 dan perlu sentiasa berusaha utk menjadi ke arah yang lebih baik..begitu juga dgn aku..hati semakin gementar memikirkan hari2 yang mendatang dan bakal tba..moga Allah berikan aku petunjuk yang terbaik utk hidup aku..ingin sekali aku menjadi org yang baik dan dpt memberikan yang terbaik kpd semua org terutama insan2 yang aku sayangi...

wassalam..

Tiada ulasan: