aKuMuSaFirLaLu

Isnin, 4 Mei 2009

ada apa dengan cuti 4hari..

hmm..semalam cuti, semalam lagi cuti semalam lagi cuti semalamnya lgi pun cuti..kesimpulannya 4 hari cuti dari khamis sampai ahad..hehe..rabu tu hari ade hari sukan maktab atau name saintifiknya kejohanan olahraga ipgm-kpi 2009..meriah??tak pun..best??mmg tak best..ntah, tak rase keseronokannya pun..aku cuma lari, lari n lari..smpi dah lepas sukan pun ketua umah aku tak kenal..biala..thun ni takde rase smgt berpasukan langsung..len dari tahun lepas..tapi org2 atas kate tahun ni lbih baik dari tahun lepas..aku pun tak tau kat manenye yang bertambah baik tu..ntah la..lari utk diri sendiri je..2emas; 100m n 200m, 1 perak; 4x100m..ok la kan..dah limitnye 3acara je dia bg masuk..2 indvdu n 1 kumpulan..konon2 limitkan setiap sorang tu bia makin ramai yg masuk, tak dimonpoli oleh sesetengah org je..tpi bile dah wat camtu, ada yang terus tak anta wakil..umah aku la tu..huhu..biaq pi la..dah lepas dah pun..


ingatkan malam tu nak trus balik jb memandangkan aku hampir 3bln tak berkesempatan nak balik umah..tp tak jadi lak..kepenatan n ketidakterlaratan..bahasa ape aku pakai ni ek..haha..jdinye aku menangguhkan perjalanan ke esok n malam tu aku g merehatkan badan dgn menonton movie wolverine yang kbtulan baru kua wyg hari tu..haha...ok la gak..pastu esoknye aku balik jb..gitu gini petang jugak baru nek bas..tket 2.30 tapi 3.30 baru bas dtg n gerak..hampehhh..kkkl sblum ni takde pun wat hal camni..tbe2 je lak hari tu wat perangai dia..nek bas je aku ketidoran sampai nak kuar tol skudai baru aku bangun..mmg syok..


smpai je umah ibu cakap, 'qema, esok bgn awal tau..g segamat..tgk nani...'...aduh..hampeh tol nenek nani tu..tau la rindu kat aku dah 3bln tak jumpa, ngada2 nak suruh aku lawat la pulak..pastu amik brg2 dia..isk3..esoknye dlm kol9 aku pn bergerak la g segamat..dahla pedalaman uitm segamat tu..letih aku..ngn cuaca panas berdenting..drive la jugak sampai ke sana..g pusing2, makan2, lepak2, n drive balik ke jb..huh...mmg penat..klu tak panas tak rase sgt kepenatannye..ngn sunglass aku tertinggal..nenong2 pale aku kene panas..bape gelen air aku minum pun aku tak tau..mlm tu konon2ny aku nak tgk 1ioam..start je konsert tu aku trus padam..hampehhh lagi..huhu..keletihan btulla tu..knsert tu abis je elok aku terjaga..hampehh lagi..last2 aku tau result dari adik aku je..sume org dlm umah tdo, aku terkebil2 sorg2 bru bgn dah takleh tdo..


esoknye lagi keje aku kemas umah jela..mcm tongkang pecah dah umah tu..tapi aku kmas separuh je..bhgian bwh aku tak sentuh pun..penat..takde tenaga nak kemas smpi abis..pastu melepak2 jela..esoknye nak balik dah..then ahad aku smpai maktab kol 5 ptg..sbb terlalu lapar aku pun tdo smpi mgrb..bgn, mndi, solat, baru kuar g makan...kesimpulannya cuti kali ni biase je..tak de ape pn yang menarik..lg pn cuti pendek, pastu sume org bz, pastu kat umah tak ramai yg balik, pstu aku balik dlm keadaan penat..rase balik utk rehat je..tak merayau2 pun..nak merayau pun tak cukup geng..klu tak cmfirm aku dah melepaskan tnsion kat angsana or diva..ok dahla..malas la nak menaip lagi..byk je bnda nak meluah, membebel, merapu, mengarut..tp ckup dulu kot..mlm kang rajin membebel lagi..

2 ulasan:

mus@akim berkata...

cuti 4 hari i penuh n pack.. Nk tau ape yg i wat.. Tido jer... Hahaha..

cyba_qema berkata...

ape brg tdo je..
klu kat hostel bleh la..
klu kat umah...
merayap itu yang terbaik..