aKuMuSaFirLaLu

Rabu, 31 Disember 2008

kerja gila??gila kerja??ooohhhhhhh.....

bosannye..actly aku bru pas gaduh ngn adik aku..adik aku yang sorang ni mmg aku takleh kamcing dari dulu..aku pun tak tau nape..dah besar2 ni takde dah gaduh ngn orang, ngn dia sorang jela...huh..sakit betul hati aku..lantak diala..baik aku pk benda len..emmm,lagi beberapa minit je nak masuk tahun baru masihi..2009...n maal hijrah baru je berlalu 2hari yg lalu..1430...sana cni dgr org sibuk bercakap pasal azam tahun baru...aku ni..ape azam aku tahun ni???ntah..aku pun tak tau..aku tak rase semangat langsung..kepale otak pun blurr je..aku tak tau ape yang aku pk sebenarnye...buntu, blur, sume ade..rase malas nak nek cuti..malas nak wat pape..tapi lagi stahun je aku nak abis blaja..so aku msti teruskan..klu aku tak blaja pun aku nak wat ape..keje..aku nak keje ape..aku pun tak tau..hahaahaha..gile betulla...makin nak abis blaja makin tak betul je rase...dah comfirm2 la aku abis blaja nanti aku jadi cikgu..tapi aku tak rase snok pun..mgkin mmg bukan bidang aku kot...risau gak aku..aku dah cube dah trima utk jadi cikgu..tapi ntah..org kate skrag jgn pk minat, pk peluang..minat leh datang, leh pupuk..penat dah aku cari minat tu..dah bape kali dtg sekolah pun, camtu jugak..snok memangla snok tapi tak mendatangkan kepuasan pada aku..snok tapi pada masa yang same aku bosan...aku pun tak tau dah nak wat camne..mgkin pas aku mlepasi kontrak aku kene cari keje len kot..or sambung blaja ke..aku mmg mengharapkan aku akan dapat sambung blaja lagi n mencari kerjaya baru..tapi aku hanya merancang...sape tau ape bakal terjadi esok...aku ni bukannye betul pun..byk main je..kang nanti last2 aku jadi housewife je..hahaha abis cite...takpun aku nak lari duduk negara org..cari sesuatu yang berbeza, sesuatu yang baru..jauh daripada kehidupan lame aku..orang berbeza, situasi berbeza..sumenye berbeza..sape tau kan..ape2 pun hidup mesti dieruskan..Allah dah tetapkan perjalanan hidup aku..aku selalu doa moga Allah tunjukkan jalan yang terbaik utk kehidupan aku ni..
eh, hari ni 31dis kan..ade hari yang istimewa hari ni..anniversary ibu ayah aku..happy anniversary ibu ayah..may Allah bless both of u n our family..2hari je lagi ibu ayah nak balik..hari tu ayah tnye aku nak ape..aku pun tak tau dah nak mintak ape..penat aku pk sesuatu yang len..mntak bnda2 yang dah biase nt rugi lak sbb mmg cmfirm2 ayah dah siap2 belikan..so akhirnye aku pun mntak sekor unta..hahahaha...baru2 ni ayah cal ayah cakap ayah janji bw balik unta..tak sabar aku nak tunggu unta tu..unta ape jugak la yang ayah bawa sb aku tau ayah mmg takkan bawa balik unta betul..unta mainan kot..tunggu jela nanti..lagi 2hari je..wahai unta ku..selamat datang ke malaysia..hikhikhik...
okla..aku dah malas dah..nak menconteng benda len..something secret..u all mane leh tau..huhuhu..

3 ulasan:

muszt berkata...

a) cikgu
b) surimrumah sepenuh masa
c) cikgu dan surirumah

cyba berkata...

d)surirumah sepenuh masa tapi nak ikut lagi g keje...

cyba_qema berkata...

d)surirumah sepenuh masa tapi nak ikut laki g keje...