aKuMuSaFirLaLu

Ahad, 27 Mac 2011

Selangkah lagi... part 2

Alhamdulillah..syukur masih lagi dikurniakan kesihatan dan kekuatan...
sabtu ahad yg pnuh dgn rehat..tak ke mne2..skolah pn aku tak g..sori pd cgu2..utk prtama kliny aku tak g skolah ats sbb diri sndri n bukan sbb urusan skolah..tpi nsib juga jatuh pd hri sabtu..aku yg terkulai tak mampu bangun..tak bermaya btul rase..btul2 pengalaman bru utk aku menghadapi keadaan mcm ni..

kwn aku ckp jgn jadikan sb tu sbgai alasan..tak sume org snang nak dpt..jgn sampai tuhan tarik balik apa yg dia beri..peringatan yg baik utk aku...tpi aku rse aku masih lagi positif..bukan jadikan alasan jauh sekali mengeluh..malah aku bersyukur sgt2..tpi aku cume manusia biasa..aku pertama kali menghadapi rse mcm ni..sblum ni aku yg lincah ke sna cni..tak kenal pnat..tpi skrg bdn aku lesu tak bermaya..keadaan brlaku hmpir 24jam sehari dan setiap hri..

aku jadi kebingungan..memikirkan mcmn aku nk biar bdn trus brtenaga..stiap hri mmikirkn ape yg aku perlu mkn..pkse diri utk makan..sntse mmberi semangat utk diri sndri utk trus berdiri..sbgai mnusia biasa yg juga memerlukan perhatian aku yakin sume org yg melalui keadaan mcm aku mengharapkan suami akan berada d sisi..sekurg2ny mnjadi pmbakar semangat..

tpi aku tak tau ape khabar suami aku d sana..tmbh lagi sejak line internet trus terputus kat sana..line telefon jauh skli..aku sbr menanti kabar berita stiap hri..aku cuma mampu menitipkan doa penuh pengharapan pada Allah SWT stiap hari moga suami aku sntse dilindungi dan dilimpahkan kesihatan dan keselamatan yg berpanjangan..

tapi walau ape berlaku aku yakin Allah takkan beri sesuatu yg tak mampu dihadapi oleh hambaNya..pengalaman yg baik utk aku..wlu selalu juga tumpah air mata..aku cuma insan lemah..mmg susah nak d gambarkan ape yg aku rse skrg..tapi aku masih trus pandang ke depan..aku yakin Allah ada sntse bersama aku..

terima kasih pada smua yg byk membantu..doakan aku trus kuat n sihat menempuhi hri2 permulaan yg agak sukar..chaiyokk cyba..cyba yg sihat dan kuat!!!

1 ulasan:

cik asz hana berkata...

tabah kan ati yee...