aKuMuSaFirLaLu

Isnin, 16 Ogos 2010

Sekolah diceroboh..

Salam Ramadhan Kareem..

Pagi ni aku dtg ke skolah masuk pejabat terdgr corat coret cam ade org amik brg tu amik brg ni..ble masuk bilik guru baru aku tau skolah dh kene pecah masuk rupeny..bilik guru yg tunggang langgang n sume laci terbuka..

Pgi2 dh riuh..syukur aku takde kehilangan pape..berputar ligat gak kepala aku pk brg ape yg aku tggl kat skolah..suspek kemungkinan masuk sabtu mlm ahad n mgkin keje budak2..dorg amik duit semata2..brg2 len tak di usik..kecuali jajan2 cikgu yg di makan sb smpah dorg sepah je atas meja..n alat2 ABM yg berjalan2 mungkin dorg menyelongkar smbil bermain n makan..

Walaupun rse tak byk kehilangan tapi aku agak ralat sbb duit utk tabung kemanusiaan palestin yg dh sminggu lebih d kumpul abis dikebas..n tabung hari pahlawan pn dikebas..nasib syiling2 je yg ade kat blik gru..duit kertas sume d bwa balik..

Sapela yg amik moga2 mereka dibukakan pntu hati utk megembalikan duit tersebut atau sedekahkan kt sape2 yg lebh memerlukan..n dijadikan dikalangan org yg baik2..duit utk kebajikan..duit d kumpul utk org yang memerlukan..sedih rase..

khamis mlm jumaat ni ada solat hajat perdana tahun6..akan wat sekali mohon hajat utk perkara ni..moga Allah tunjukkan kebenarannya..

7 ramadhan sudah..moga Allah terus memberi aku kekuatan utk menempuhi hari2 seterusnya yg dirasakan semakin lemah n tidak berdaya..mudah sungguh aku jatuh terduduk terpaku sendirian di kala aku tekad berusaha berjanji utk terus melangkah..Ya Allah aku memohon hidayah petunjuk dengan limpahan kasih sayang dan rahmatMu..tunjukkanku jalan utk menempuhi kehidupan yang terbaik pada hari2 mendatang...amin..

wassalam..

Tiada ulasan: