aKuMuSaFirLaLu

Khamis, 29 April 2010

Anak2 anugerah Allah SWT..

Hari ni hampir seharian aku kat SMK Tmn Johor Jaya 2 sb tbe2 dilantik jadi hakim utk tilawah..bidang terjun je..1st time..ada Pertandingan Semarak Islam Pendidikan Khas prkat daerah..ade tilawah,nasyid,azan,bercerita..student aku sorg dpt johan, sorg dpt naib johan n sorang dpt saguhati..tak anta rmi sb tak ramai pn budak khas kat skolah aku..n yg bukan islam pn ramai..

emm,byk pngalaman yg aku dpt..tak tau nak mulakan cite dari mane..hahaha..tp mmg sgt best..tgk telatah keletah perangai budak2 khas ni..rse kagum,terharu,sedih,bersyukur,gembira,sume ade..aku rse terhibur dgn dorg..sblm ni aku dh pernah rse praktikum kt skolah yg ade pendidikan khas..mmg sgt memberi pngalaman yang berharga pd aku..tmbh lagi student kt skolah tu 120org..mmg lg mcm2 ragam..n hari ni aku berpeluang lagi berada di kalangan mereka dgn jumlah yg lebih ramai...

mse jga tilawah,mcm2 gaya ade..ade yg smpi aku tak tahan nak gelak..ade yg dh dok dpn tp tak nak bce cume tersengih je terkeseng2..ade yg bce dgn penuh relax tp mata melilau2 tgk ckgu2..ntah cmne gaya dia pn aku tak pndai nak cte tp tu yg pling aku suke..hehe..mcm2 la lagi..mmg senyum jela aku dok dlm dewan tu spnjg mse dgr n tgk budak2 ni bertilawah.. ngeeee...

then mase majlis penutup, kumpul sume peserta n guru kat surau..lagi la mcm2 dpt tgk..n sblum berakhir disantapkan lagi skli ngn johan nasyid..dpt gak aku tgk dorg bernasyid..mse jadi hakim dpt dgr sayup2 je budak nasyid n bercerita..tak dpt nak tgk..aku rse sgt kagum n sebak pn ade tgk dorg..budak2 yg kurang upaya cmtupn mampu main alat muzik sgn baik, mampu menyanyi,mampu seiring senada suara n muzik..rse lebih bagus dari yg normal..mmg cikgu tabik spring la..mgkin bnda ni dah biasa bg kebanyakan org tp pd aku ni satu bnda yg baru utk aku..aku sgt teruja...

walaupun mmg tak sume mgalami tahap kurg upaya yang teruk, tapi dorg mmg istmewa..wlupun dh skolah mngah..kbykan bdn lagi besar dari aku..kecik ke besar ke tp dorg tetap istimewa..tgk kesabaran ckgu, mmg sgt lain ngn ckgu2 kat aliran perdana..espclly ckgu2 khas kt skolah aku..mmg aku betul rse kagum la tadi..rse betapa setiap murid setiap kanak2 tu satu anugerah yang tak ternilai walau mcmn pn keadaan rupa mental fizikal mereka..subhanallah...

aku akan terus mencari dan menimba pengalaman di kalangan mereka...seperti sudah jatuh hati...hihihi....

wassalam..

Tiada ulasan: