aKuMuSaFirLaLu

Selasa, 1 Disember 2009

HARI MELAPOR DIRI..great moment =)

Hari ni..1 DISEMBER 2009..
menjadi hari yang paling bersejarah wat diri aku..
sebab??bermulanya hari aku sebagai seorang GURU..
yup..GURU..wow..mcm tak percaya je..
pagi tadi bgn awal..bersiap2 n trus ke JPN..
nasib dekat je ngn umah aku..
berselisih jugak la ngn kwn2 yg same2 dpt Johor..
amik surat kt JPN n meneruskan perjalanan ke sekolah..
SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN RINTING (2)..
dlm perjlnn kple aku dok terbayang2..
mcm tak percaya..dok byg2 cmne la skolah tu nt..
lame gak terbayang2 smbil driving sbb skolah tu jauh gak dari umah aku..
memikirkan jem lg yg hari2 aku kene tempuh..
mmg jem sgguh nak menghala ke pasir gudang tu..
mula berkira2 pkul bpe aku kene kuar umah..
rse tak sedap gak..tp aku mem'positif'kan kple aku..
Allah itu memudahkan dan takkan menyusahkan hambaNya..


drive menuju skolah...go cikgu cyba..hehe..


ni la SEK KEB TMN RINTING (2) masai...


Akhirnya dalam pkul 9.30 aku sampai skolah..
disambut oleh guard yg bukakan gate utk aku..
semakin berdebar rasenye..
jalan melankah masuk ke pejabat..
disambut oleh kerani..
n d jemput masuk trus ke bilik gru besar..
GB tgh bncg ngn GPK susun organisasi baru utk thn dpn..
aku pn memperkenalkan diri..
n mcm biasa bila jmpa org baru pastinya kene mengadakan sedikit latihan utk mengajar sebut nama aku..
THUAIBATUL AQMAR BINTI MD SADAKAH..
hehehe..abs bce surat sume..GB pn cakap..

"Ok, mula2 sy trus terang kat awak skolah ni mmg sibuk..sb nak mengekalkan prestasi akademik..skolah ni skolah terbaik sluruh pasir gudang..tahun depan pulak kita nak bgnkan koko spya seimbang ngn akademik.."

aku hnya senyum n menganguk2kan kepala..
GB tnya aku,

"Awak unit brunfrm ape?"..'BSMM'.."Ok, cmtu sya letak awak jadi ketua utk BSMM.."..woo..telan air liur aku.."emm, awak nak jdi ketua ke penolong?"..'better penolong la..'..tu je aku mampu ckp huhu tak terkata aku..mmg 'tepat' maseny la aku smpi mase dorg tgh dok bncg utk AJK sume tu..huuuu..GB smbung lg.."permainan?"..'ape2 pn bleh..tak ksh..'..jdi la aku ckgu bola jaring...persatuan semestinya la aku PI sb major aku PI..tp ade tpinya.."Akademik awak bleh ngajar ape..?"..'Matematik'..ringkas aku jwb..tu je yg terlintas n mmg aku sgt2 minat sbjek ni dri kecik lg.."Ok, mgkn nama awk akan dimasukkan utk klas tmbhn nt.."..."n awak akan menjadi guru kelas..semua ckgu baru mmg sy bg guru kelas utk g pnglmn.."..aku snyum n angguk jela..tu je yg mampu..ngeeeeeeee =P

n sembang2..tny2 tu ni tu ni..n setel.."Awak bleh dtg esok utk bg surat akuan ni, surat akuan sumpah..pastu 28hb nt bru dtg utk meeting.."..jmpa kerani lak..tulis nama kt punch kad..isi tu ckit isi ni..abis..fuh..lega..setel sume..

melangkah kluar dari opis n berjln2 jap tgk skolah..1st skali aku cari tentulah padang..haha..padang bleh tahan..ok la..sronok aku tgk..nmpak kantin..pastu ade skolah khas utk masalah pembelajaran..tp satu aku tak nmpk..prasekolah..huhu..mencari2 gak..mne tau pakwe aku dpt johor..leh rekemen skolah ni...haha..overall ok la...nmpk ade tgh wat bgunan baru..skolah tak bsar..satu sesi je..murid pn tak ramai..5++..ckgu pn tak ramai..kerani2 yg peramah..


ni la padang yang dicari..dh terbyg aku berlari di situ..hahaha...


Sekolah CEMERLANG..cikgu pn mesti CEMERLANG insyaALLAH..=)



tak tau nak ckp cmne perasaan aku..aku rse hepy, teruja..sgt seronok..snyum je..teruja sgt kot..haha..first impression aku, aku suke skolah ni..rse best..sronok..hehe..harap2 mmg best la..trus ilang kisah skolah ni jauh dari umah aku..msti ade hikmahnya..=)..n aku pun drive balik dgn satu kepuasan n senyuman yg tak lekang..ape org nak kate, katela..hehe..

pastu..tmpt yg aku tuju, opis ibu..mnunggu far abs setel kat skolah n nak g cop kt psruhjaya sumpah..rse masih d awang2an sb tak caye lg agakny..hari ni aku melapor diri n menguruskan sumeny sndri..dah besar aku rupenye..hehehe...setel urusan, aku n far ke hospital lak..tak lupa melawat kawan kami dari sekolah rendah hingga skolah menengah hingga uia yg eksiden..sayu hati aku tgk..smlm dh lwt ngn husna,wawe, abby, nain.. hri ni aku mlwt lagi ngn far pulak..moga diba cpt sembuh n pulih sdia kala..lagi satu sem dia nak abskn stdy kt uia..dalam kegembiraan aku hari ni, pastinya aku tersentuh sb d kala aku meraikan kejayaan aku hari ni, kawan aku terlantar baring..separa sedar..tak kenal org yg melawat dia..hanya merintih kesakitan..pilu rasenya..moga Allah memberi kekuatan dan kesembuhan yg cepat kepadanya.. kawan2 yang kenal diba, klu ada kelapangan masa, pergila melawat ea..bgi support kat dia..aku nak smpaikan salam korg pn tak dpt..

abis melawat smpi kol2 sb wktu melawat smpi kol2 je..n aku trus shoot balik ke rumah..tu la perjalanan aku hari ni..n esok adalah BESDAY aku..02DISEMBER1986..genapla umur aku 23tahun esok..akhirnya...hehehe..bertambah hepy aku..2hari yang menggembirakan aku..menjadi cikgu d kala genap umur 23tahun..jgn lupa wish aku kawan2 n send present..dua tau..sbb aku jadi cikgu pada hari ini n menjadi 23thun pd hri esok..hahahahahahaha...

okeh dat's all 4 today..wish me luck guys..doakan aku k..teringin nak tau cmne cte kwn2 yg len yg melapor diri hari ni jugak..terutama yg terbang ke sabah sarawak..ape2 pn all the best gak kat u all..n utk kawan2 yg masih menunggu, insyaAllah smpi giliran korang tak lame lagi..moga yg terbaik utk kita semua..=)...GOOD LUCK friends!!!!May ALLAH bless all of us...

ALL THE BEST!!! (",)



TAHNIAH cikgu Thuaibatul Aqmar..
wish kat dri sndri bg smangat ckit..hehehe

HAPPY BIRTHDAY cyba..HAPPY BIRTHDAY qema..

Semoga ini menjadi permulaan yang baik utk aku..aminn..

9 ulasan:

shyna berkata...

wah...
amat berdebar2 bila bc perjalanan 1st day cyba nie...hehe
nway..tahniah la bab happy dgn perjalanan hari ni..
n
Happy b'day!=)

...eyma... berkata...

cyba..tahniah..dh jejak kaki kat skolah n dh mule brtugas pon..ema lum p lapor diri kat sekolah lg..smlm kat jpn sampai 4 org bg taklimat n amanat..lenguh jg telinga dgr..ema dpt sjk(c)..xtaula pulak cmn cabarannye..k..happy birthday ye...keep in touch yea!!

diba berkata...

wah..congrate kak cyba...
hepi bufdy,,may Allah bless u~;D

Tanpa Nama berkata...

cybaaaaa..happy birthday..selamat menjadi guru.sy dpt skolah xjauh dari ipoh..syukuurr sgt.mst teringt cyba kat skolah nt..2 thn kta ke skolah sma2.sy kat kl ni,xleh nk komen panjang2,nt sy komen lagi ea.

Cik Chuie berkata...

aaa...syoknye!!!!

cyba_qema berkata...

thanks husna..
tak sabo mndgr husna pny pnlmn lak nt..haha

eyma, sjkc pasti mnyeronokkan tmbah2 ngn SKM lg..good luck!!

thanks diba...

cyba tau mesti kak ana yg tanpa nama berkata itu..hehehe..thanks kak ana..all the best!!

best2 sue..

Tanpa Nama berkata...

nasib baik GB ko tgh sibuk berbincang,,kalo x agaknya dalam dia asek bgtau posisi ko kat skola 2...tiba2 terlepas dia kata "okla..awak gantila tempat sy ni jd GB tahun depan"..hahahah
gud luck thuai!! miss u so much!

Tanpa Nama berkata...

nasib baik GB ko tgh sibuk berbincang,,kalo x agaknya dalam dia asek bgtau posisi ko kat skola 2...tiba2 terlepas dia kata "okla..awak gantila tempat sy ni jd GB tahun depan"..hahahah
gud luck thuai!! miss u so much!

keisyark berkata...

harapan ko x ksampaian...sbb pakwe ko kene fly gak..tuela...asal ko xbg name die awal2 kat GB...hehheeh... xp