aKuMuSaFirLaLu

Selasa, 29 September 2009

mengisi kekosongan..

mengisi kekosongan sambil mengurangkan tekanan
n kesunyian..
klu dulu aku menulis tpi sekarang aku menaip..
rse ok nk publish, publish la..klu tak aku smpn sndri je..
nak ckp ape pn tak tau..tp nak menulis..
skrg tgh mood rya lagikan?so mule2 skli aku nak
ucapkan selamat hari raya pda sape2 yg bce blog aku ni..
rya tahun ni ok..best gak..ramai yg balik kg
so meriah jadinya..aku nak upload gmbr kat cni pn tak
sempat lai..nt la klu aku rajin..klu tak korg tgk jela kt
facebook..huhu

emm, thun ni la rye yg penat aku rse..cuti seminggu
tp hri2 aku g brya..rya ke4 je dok umah rmai tetamu dtg..
pastu smbung balik jln jln n jln..fuhhh..mmg penat..
bukan stakat kaki penat..mulut pn penat..
mcm2 cte kua dari mcm2 bab..hahaha..
tp best..cme paling rase beza raya dulu ngn skrg ape dia..
spe leh teka..hahaha..of course la MERCUN n MERIAM..

klu dulu raye je mercun n meriam la benda penting
yg dicari dulu..menunggu je pkcik2 buka bonet kete..
comfirm mercun penuh 1 bonet..tp tu dulu la..
budak2 skrg men mercun sume meletup kat tgn..
ape daa korg ni..dh tau tak expert jgn la dok
pndai2 kutip balik mercun yg tak meletup tu...
aku rse cam thun ni la byk kes budak men mercun
sampai ilang jari..syukur la mase zmn kegilaan
aku dlu aku tak kene pape..tp mercun2 ni kurg lg..
lagi meriah ngn meriam..perghh..gle puas ble dpt
men meriam..meriam buluh, meriam paip, meriam tin..
sume aku tibai bersama2 pkcik2 aku..siap lawan
ngn org sebelah lagi..mmg best la..ingt lgi aku ade
skli siap kene marah ngn nenek aku gara2 aku sorg
je pmpuan dikalangan mereka..hahaha..kene panggil
masuk umah pstu nenek aku bsing..kan pempuan,
men la ngn spupu2 pmpuan ni..adooyaii..dh la kcik2
lg dorg..aku pn dgn slumberny dduk la kjp kt dpur
tu n pastu aku lari g kuar ikut pntu dpn join
dorg balik..mmg takleh miss men mriam..satu
kepuasan mndgr bnyi letupan yg sgt kuat..haha..
hmmm,rndunye zaman masa tu dulu..skrg mmg tak dgr
dh bnyi meriam kat kg aku..org tak men dah..
klu ade pn org bakar mercun or mercun cina yg
pnjg tu..best gak..meletup ntah bpe minit tanpa hnti
n yg paling best dgr nenek aku melatah sepanjang2
tu..kahkahkah..qema mntak maaf ea atok mak..hehe..

mak aih..pnjg pulak aku cte..tak pasal2 kuar cte
zmn kecik2 aku..huhu..byk kes aku mse kcik2 ni..
maklumla tak reti diam..ble nak diamnye pn tak tau..
takpela..cte2 wat hiburkan hati sndiri..bleh gak
aku berangan mengimbau zmn knk2 aku dlu..mcm tu
rupenye aku..takde nk wtpe pn ptg ni..
nak kuar malas..nak wat pape pn mls..kang aku kua
ponteng pulak kursus aku mlm ni..be a good girl
k cyba..baikkkk...hahaha..sekadar mengisi masa
yg sbb keboringan yg melanda..

selamat hari raya kwn2..jmputla dtg umah..ibu n ayah
ade kt umah..nk jmpa aku dtg bangi..tahun akhir dh ni..
bln 12 posting dh insyaAllah..wassalam...

Tiada ulasan: